lørdag 6. januar 2018

Tirilgenser til barn ~ uten Tiril-mønsteret

Myk Tirilgenser i Drops Air - uten selve mønsteret! ^_^

Det ble noen Tirilgensere til små og store i 2017.
Og litt nøster i ulike farger og parti ligger igjen i resteskuffen.
En Tirilgenser til barn krever ikke mye Drops Air, så da ble det nok en genser til vesla mi.
Hun har jo ikke grå genser fra før ;)

Jeg valgte å følge oppskriften til barneversjonen til Tirilgenser for barn,
men uten det kjente mønsteret øverst. Helt grå, varm og enkel genser.
Planen var en høyhalset genser, men det fikk snuppa nyss om.
Hvis den genseren var til henne, så kunne jeg glemme høy hals. Det liker hun ikke.
Vet jo det.. så da ble det slik. Og fikk strikket passe halskant med siste resten av nøstet :D

Vesla mi fikk den første Tirilgenseren jeg strikket og det var i Sandnesgarn sitt børstet alpakka..
En rosa drøm av en genser. Den ble strikket i str 8 år og passet supert.
Denne grå versjonen i Drops Air ble strikket i str 10 år med litt lenger bol og ermer. Den passer nå.


Oppskrift: Tiril genser barn fra Sandnes garn
Garn: Ca 3,5 nøster Drops Air #03 perlegrå
Pinner: 5 og 6mm
Str: 10 år til 7-åringen min


Tips:
Som nevnt tidligere vedrørende Tirilgenseren,
så anbefaler jeg å strikke en størrelse større enn vanlig dersom du strikker med Drops Air.
Og gjerne lengre ermer og bol enn oppskriften tilsier.


God helg! :D

3 kommentarer:

Siddis back home sa...

Så fin den var! Herlig garn, nå må nok denne strikkes også om jeg har det mønsteret... ha en riktig god lørdag! klem fra meg

Bundingen sa...

Så enig med Vesla! Høy hals på gensere liker heller ikke jeg. Mye bedre med en løs hals da. Genseren er knallfin i grått. Har ikke strikka i Air, så det spørs om jeg må forsøke det etterhvert.

Riktig god søndag fra Ingunn

Barwitzki sa...

Ser varm, myk og koselig ut... super genser.
Nydelig var den rosa genseren i fjor også :-)
Hilsen fra Viola
Helgen i sikt... ha det riktig fint.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...