mandag 31. oktober 2011

Cupcake-lue #2 ღ

Cupcake-luen til vesle Andrine

Jeg strikker ikke for andre, men jeg klarte jo ikke å stå imot en forsiktig forespørsel fra Nina,  mamma'n til søte Andrine. Cupcake-lue må jenta få, klart det. Det var noen fargeønsker, så luen ble strikket i brunt og rååååsa :)

Jeg presiserer - jeg er rimelig ny innen strikking og dette er et engangstilfelle, thi-hi. Ta det for det det er, alt har sin egen lille personlige sjarm, fnis ;) Med 4 barn og julen som nærmer seg, så er det mye på "to-do listen" min fremover. Får se hva jeg egentlig får gjort :)

Bildene ble tatt sent i går kveld. Jeg måtte bare ta bilder så fort jeg fikk gjort den ferdig. Lenge leve latskapen, luen er ikke dampet ennå. Skal gjøre det før utsending altså. Det var dårlig med lys og noen bilder ble litt uklare. Snuppa mi sov søtt i sengen sin, så dermed ble det knyttneven min som ble "luemodell" i stedet for henne :P Begge hender i bruk altså, hehe!
Du finner oppskriften til cupcake-lue i dette innlegget.
Den er inspirert av Stinemorღ og Made by Cecilia.

Garn: Drops Extra Merino Fine
Pinner: 3,5 mm brunt og 4 mm rosa, heklekrok nr 3,5

Legg opp 90 m brunt og øk til 98 m når du begynner på rosa.
Se oppskrift i tidligere innlegg på hvordan du hekler den hvite bølgekanten rundt.
Det samme gjelder for hvordan du lager den "løkken" på toppen ;)

Jeg valgte å bruke pinner nr 3,5mm på det brune og strikket *3 r, 3 vr*.
Da blir det litt fastere og dermed sitter luen litt bedre på.
Det er flere som lurer på hvor jeg bestiller mine navnemerker. Jeg har dem i tre ulike farger med samme type trykk og motiv. De er bestilt hos MinaNamnband i Sverige! ;)
Håper den passer sjarmtrollet hennes. Andrine er ca 1 1/2 mnd eldre enn veslejenta mi.

God mandag alle sammen, ha ei super uke! ;)

4 kommentarer:

Liv Janne sa...

Desse huene var så søte at eg måtte prøve meg på ei eg også:). Strikka ferdig i går kveld, men har ikkje montert den enda. Brukte litt restegarn, så det blei svart nede, rosa oppe og kvit kant. Kjempesøt - og lett å strikke. Eg er meir glad i hekling, men desse huene ga meirsmak:) Fulgte for øvrig den svenske oppskrifta du henviste til, så det vart ei lita kule på toppen i staden for løkke. Ha ei fin veke!

Nina sa...

Åhhh, Eli Kristin, lua er jo bare kjempe fiiiiin og super søt *sukk* Glder meg til den dukker opp i postkassa og til å se Andrine med den.
Atter en gang du er en knupp som ville strikke for meg ♥

Ha en fin dag!
Klem fra Nina.

Elisabeth sa...

For ei kjempesøt lue. Spørs om jeg får lure noen jeg kjenner til å strikke til jentene mine :)

Ha en fin mandagkveld

Randis side sa...

Charmig, charmig! Den e skikkelig bare til å spise opp! Ny på strikkefronten? Det må bare være nåt du har hatt i deg, skulle tru du va profesjonell! ha en fin uke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...