onsdag 13. januar 2010

Brandsøyåsen (293 m.o.h.)

Jiiippi!!! Jeg klarte det og det gikk så fint så. Milepælen min er gjennomført, hi-hi. Jeg er så glad og det var en alldeles nydelig, flott og solfylt tur i vinterlandskapet :D Jeg har hatt lyst til en tur til Brandsøyåsen siden juletider. Ryggen har ikke vært god og det er litt "hark" ennå, men jeg kan ikke bare gå hjemme og trakke. Det hjelper ikke noe, så det har blitt noen småturer i rimelig flatt terreng. En tur ut er god trening uansett og jeg trenger virkelig å lufte topplokket også i disse tider. Dobbel uttelling! Min kjære var redd for at ryggen skulle klikke, så han har bedt meg om å ikke gå opp på Brandsøyåsen.... Jada, jeg vet det... Sta som et esel som jeg kan være til tider så gikk jeg alene idag uten å si fra til noen... og det gikk knallbra, he-he... Jeg sendte ham en kosemelding med bilde fra toppen, he-he! Han hadde vel skjønt at jeg hadde sirklet inn målet på de andre turene, fnis :D

Jeg tok med meg kameraet på tur med både standard linse 18-55mm og den nye linsen 70-200mm for å teste ut og ta litt bilder. De er lagt ut på Facebook for mine venner der, så du kan se dem her.

Turen gikk fra parkeringsplassen i Brandsøya, over åsen mot Strandafjellet og Norefjellet til Varden. Deretter gikk jeg til toppen, signerte turboken og tok masse bilder før jeg gikk ned vegen igjen. Det er første gang jeg har gått der, men jeg tenkte det var best å ikke utfordre skjebnen siden det gikk så bra med ryggen på veg oppover, fnis!! :P Jeg kan ikke bare vise til bilder i en link - her er noen glimt fra dagens tur:

 
 Så herlig tur - happy days! :D

Deretter bar det rett hjem for å smake på siste rester av gårdsdagens skillingsboller med god samvittighet. Det er snadder!

 
(mobilbilde)


3 kommentarer:

Tania sa...

Så vakkert! Herlig bilder du fikk tatt:-)

Kate-Marita Pettersen sa...

Åååå så sprek du har vært Eli Kristin!! Så flott at ryggen din er blitt så mye bedre:)
Gleder meg sånn til å gå på fotosafari igjen!!!
Bildene dine er nydelige:) Har du brukt nylinsa?
Ps. jeg har begynt å blogge igjen!!!
Klæm fra Kate:)

Astrid sa...

GRATULERER!!:-)) Nesten så en kjenner gleden din når en leser dette innlegget Eli:-))
Så glad for at du greide det. Balsam for sjel og kropp vil jeg tro ja:-)) Flinke du og ja, en kommer langt med å være sta...hi hi hi
Nydelige bilder!!

Klem fra Astrid

Ps.....Du har så rett Eli....jeg er min egen verste kritiker litt for ofte....*rødme*...prøver å skjerpe meg men....sukk;-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...