lørdag 9. januar 2010

Winter wonderland

For et fantastisk vær det har vært. En slik vinter har det ikke vært her i disse trakter på mange, mange år. Det er utrolig flott med all den snøen og store som små nyter sjeldenheten på mange vis. Vel kan det klages på den dårlige vegmåkingen i by'n, men ellers er det bare lekkert! :D

Jeg har sett ut på den flotte utsikten siden jul. Jeg ble liggende strak ut med isjalgi og var sykmeldt i 2 uker. Nå har jeg vært på jobb i en uke og ryggen har blitt svært mye bedre - med noen tilbakeslag  innimellom. Ryggproblemene har gjort at jeg ikke har fått utfoldet meg hverken på spasertur eller annet i snøen, men søndag 3. januar var jeg utenfor huset og gikk litt + knipset bilder av de to yngste som koste seg i akebakken like ved. Koselig - skulle gjerne vært med, hi-hi!


 
 
 
 
Ikke så lett å knipse bilder av Kalyani og Kevin i farta! :P

Jeg ble helt betatt av det flotte landskapet og fine lyset, så jeg tok bilen og stakk ned på Nordnes for å ta noen bilder der. Det var omtrent utråkket snø der, så jeg fikk problemer med å vandre rundt.


 
 

Har ikke hatt så god start på året helsemessig. Trodde jeg var komt meg godt på beina igjen etter at de verste ryggplagene har gitt seg og så måtte det skje noe nytt igjen i uken som dessverre endte med sykehusstyr og mer. Får håpe på bedre tider fremover.. :/

Siden jul har jeg blitt helt besatt på tanken på å komme meg en tur til byfjellet vårt - Brandsøyåsen med sine 292 m.o.h. Jeg har ikke vært der oppe i snøvær siden jeg sikkert var tenåring og akte ned bratteste lia. Nå vil jeg ut og gå, bevege skroget og få luftet vettet litt. Føler meg tvers igjennom råtten etter så mye ligging og stillesittendes tid. Tror det hadde vært godt for både kropp og sjel å komme igang med litt turer igjen. Kjenner at jeg trenger det og jeg tror faktisk at mangelen på trim og fjellturer er årsaken til ryggproblemene mine nå. Bonusen med tur til Brandsøyåsen må bare bli noen nydelige Florø-bilder fra toppen der! Hvis jeg føler meg i form på flere vis i morgen skal jeg kanskje prøve meg om jeg får følge... samboer'n vil ikke slippe meg opp der, han er redd ryggen skal klikke på halvvegen. Får ta med meg ei sterk venninne :D Vet ikke hvor lenge det fine været varer og når jeg er på jobb igjen er det jo mørkt etter arbeidstid, så da går det ikke. Må skje i helgen dersom jeg skal oppleve snøen oppå der!

God helg folkens!

6 kommentarer:

Gladie sa...

Uff da - god bedring og lykke til med turforsett, håper du klarer det - og i så fall kan vi andre glede oss til å se bildene :)

Astrid sa...

Hei Eli:-)

Jeg ønsker deg masse god bedring og håper virkelig at du snart blir så bra at du kan få tatt turen opp på Brandsøyåsen!!
Du fortjener virkelig en liten oppmuntring så jeg synes du skal besøke bloggen min jeg;-))

Klem fra Astrid

Kristoffa sa...

Så utrolig fine bilder du har tatt. Ser virkelig at disse barna koser seg ute. Dette lyser av GLEDE <3
Håper du snart blir bedre og at du får til det du ønsker. God bedring!

merete sa...

Trist å høre om ryggplager, - håper inderlig du får tatt deg den turen, for det blir sikkert en god oppmuntrer!

God nytt år til deg også, eli kristin!

Made by KKann sa...

God bedring og god tur på fjellet - det er klart at en fjelltur ville gjøre deg godt - men jeg er enig med gubben din..ikke gå alene!

Ha en super mandag!

KlemKKann

Made by KKann sa...

..det jeg skulle si da - var at jeg brukte et halvt år på Hjemkomsten..den er ikke til å sammenligne med Øya - som er nydelig - Hjemkomsten er også fin..men det er ikke en bok jeg vil anbefale på det varmeste. Smil!
Tenkte også jeg skulle få lest Pappa.

KlemKlem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...