lørdag 7. april 2012

Påskekrim fra Camilla Läckberg anbefales.. ;)

Bøker hører med til min påske. Jeg er glad i å lese bøker ellers også, men i påsken må jeg ha noe ei god krimbok eller to å lese i. Camilla Läckberg er en av mine absolutte favorittforfattere og det passet jo utmerket at hun gav ut sin siste bok for litt siden, den 8. i rekken i denne serien. Boken heter "Englemakersken".
Fra bokomslaget:
"Påsken 1974. En familie forsvinner sporløst fra øya Valö utenfor Fjällbacka. Middagsbordet er sirlig dekket, men alle, bortsett fra ettåringen Ebba, er borte. Er de ofre for en forbrytelse, eller har de forsvunnet frivillig? Gåten blir aldri løst.
Mange år senere kommer Ebba tilbake til øya og huset der hennes far med jernhånd har ledet en internatskole. Hun og mannen hennes, Mårten, har nettopp mistet sin tre år gamle sønn, og i et forsøk på å komme over sorgen har de bestemt seg for å pusse opp det gamle huset og starte en liten Bed and Breakfast.
Men nesten før de får etablert seg, er det noen som forsøker å tenne på huset. Og da de begynner å fjerne gulvplankene i spisestuen, finner de størknet blod under... "
Jeg er såvidt i gang, men det er allerede vanskelig å legge den fra seg ;)
Fin lørdag til alle sammen!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...