torsdag 26. april 2012

Gapahuken på Klavelandet (160 m.o.h)


Flora Turlag er i gang med sine tirsdag- og onsdagsturer. Jeg ble med på en rusletur til gapahuken på Klavelandet i går. Flott vær og nesten lummert, så det var bare å kaste jakka. Stien var  småglatt men fin og mye folk deltok. Ifølge turboka skrev 30+ seg inn, så det var bra oppmøte. Det inkluderte flere barn i tillegg til et par hunder! :)

Det ble ikke tatt så mange bilder i går. Det ble mest prating hele turen til ende med mange kjekke folk. Jeg så ikke at ISO-knappen var stilt for høyt på noen bilder, så de er kornete og ødelagte dessverre. Har derfor ikke noe godt bilde av selve gapahuken som var turmålet, haha. Godt gjort! Men - jeg har vært der før og den ser likedan ut nå, så ta en kikk på dette blogginnlegget om du vil vite mer info om turløypa samt se bilde fra selve gapahuken! ;)
Mange kjekke folk på tur
Jeg og min kollega Unni (kornete bilde dessverre)
En liten rasteplass med fin utsikt - og ei av skogens gamle trollkjerringer... :P
Fra parkeringsplassen i Mekevika ser man like over til Ytre Høydalsnipa/Håsteinen som er et av sommerens turmål! ;)

Jeg er hjemme med ei lita febersyk snuppe med sår hals i dag. Akkurat nå ligger hun på "lading", så da er det litt tid til klesvask, en kaffikopp og litt blogging :) Det er mange barn i barnehagen med tilsvarende syke dessverre. Hun er jo rimelig ny i barnehagen ennå, så det har blitt noen runder med omgangssyke. Blir nå godt "herdet" etterhvert, både små og store her i hjemmet! ^_^

Fin torsdag videre! ;)

5 kommentarer:

Fjällripan sa...

Så roligt att gå på tur i grupp:) Jättefina bilder i vacker natur!

Wenche sa...

Det såg ut som ein flott tur!! Trur eg må begynne å hive meg på desse turane. Kan jo risikere å bli litt kjent i nærområdet:)

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Ser ut som dere har det flott sammen:) Det siste bildet var helt spesielt flott! Kjempefine kontraster!

:))

Liv Janne sa...

Såg at Flora turlag skulle ha tur dit, ja - treng ikkje alltid gå så "høgt" for å ha ein fin tur! Kjekt å sjå bilete av Unni også. Må helse til ho.

Og takk, for mange fine kommentarar på bloggen min. No er Atløy-turen oppdatert med fleire bilete, så du får ta turen innom. Og hoggorm, ja - leste nett at det er hoggormår, så du kan fort få sjansen til å treffe på dei. Det er berre å ha kameraet klart! Ha ei fin, fin helg!

Lise Katrine sa...

Hei :)
Ser ut som ein koseleg tur! Eg har tenkt at eg må hive meg på turlaget sine turar, men har ikkje vorte noko til no, men hadde jo vore kjekt å funne nye stiar å gå :) Kjøpte boka Stig ut, var på tilbud til 50 kr! no, og det var ei flott bok med turar rundt i S&F ;)
Kjekt å sjå at dåke kosar dåke ut i havgapet, ser prinsessa veks til og :)
Ønskar dåke ei god helg, og god betring i huset!
Klem, Lise

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...