mandag 29. oktober 2012

Rillestrikket stor hals #2

Myk og deilig grønn hals

Det ble nok en hals fra mine pinner ja, thi-hi. Denne gjør seg nesten selv i go'stolen. 
Med store pinner, dobbelt garn og riller så går det av seg selv. 
Trenger ikke tenke på annet enn det som foregår rundt deg eller på skjermen. 
Skikkelig avslappende kosestrikk. 
Mykt og deilig - tror nesten at jeg må ha en slik selv også! 
Tja, det blir nok flere slike. Garnkombinasjonen er utrolig deilig - og trolig kløfri tror jeg. 
Det er en god bonus.

Oppskrift: Marte Helgetun Design sin MH1015 Rillestrikket stor hals
Pinner: 8 mm
Garn: Du Store Alpakka - 3 nøster BabySilk #319 og 2 nøster Faerytale #744


Jeg la inn en vri da jeg sydde sjalet sammen. Da henger det finere på.
Det er så stort at man fint kan bruke det med en eller to omganger rundt halsen.

Mønster er kjøpt hos Marte Helgetun og garnet på den lokale garnsjappa, Florø Garn- og Brukskunst. 
Den første halsen ble blogget her.

`Vedstubber kan brukes til så mangt...

Jeg måtte skynde meg å knipse noen bilder utendørs av halsen før mørket kom sigende på. Det blir fort mørkt etter jobb nå, så her må godt dagslys nyttes mens man kan :)

Fin kant langs hele sjalet...
Måtte jo ta bilde av sjalet med merkelappen på..

Nå er det en tekopp og nytt prosjekt på pinnene om litt. 
Jeg har "1000" planer, så får jeg se hva jeg finner garn og oppskrift til først av disse, thi-hi! 
Mye inspirasjon å finne i blogglandia, så det kommer stadig nye må-gjøre ting på lista. 
Det var den tiden til alt da.. 

Kjenner at jeg begynner å komme mer i julemodus, 
så det blir vel kanskje litt vinkling mot det og alt som høres med fremover... ;)

Liker høstfargene...
Vil ønske alle ei fin uke! ;)

2 kommentarer:

metanoia sa...

utrolig lekkert :)

G-Anette sa...

Så utrolig fin den var! Elsker kombinasjonen av fargene, to nesten like farger gir så fint spill!
Måtte bla meg nedover til den forrige halsen også, den nydelig orange! Åh, så lekkert! :)

Fin mandagskveld til deg
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...