tirsdag 10. mars 2015

Stripelue av restegarn ✭

#stripelue til #vaffelstrikken


Det er kjekt med restegarn. Man blir utfordret på å lage noe av det man har, både av type garn og farger. 
Her er ei lue med striper av Drops Nepal. Denne likte jeg faktisk veldig godt selv.
Det blir nok ikke min. Den skal også sendes til aksjonen Vaffelstrikken

Jeg la den ut på instagram i helgen. 
Ikke lenge etterpå fikk jeg tilbakemelding på at flere har strikket tilsvarende luer av sitt Nepal restegarn. 
Det er kjekt å kunne inspirere andre - jeg blir selv stadig inspirert der også! :)

Stripet lue av rester av Drops Nepal garn

Oppskrift: Egen
Garn: Rester av Drops Nepal i fargenelys brun, okergul, lys rosa, beige og naturhvit.
Pinner: 4,5mm og 5,5mm
Str: Dame

Jeg la opp 90 m og strikket vrangbord *2 r, 2 vr* i 12 runder.
Resten av luen er strikket i rettstrikk med 1 stripe av hver farge.
Strikk til ønsket lengde - denne er ca 25 cm før felling.

Felling: 
Strikk *2 og 2 r sammen* i 1 omgang,
strikk 1 runde r.
Strikk *2 og 2 r sammen* i 1 omgang,
Slit av tråden og dra maskene gjennom.
Voila - ferdig lue! :)



Fin tirsdag til deg! :)

4 kommentarer:

Bundingen sa...

Så effektiv du er! Synes du viser fram noe nytt hver dag.Fin lue! Herlig med restegarn som blir forvandla til fine gaver!

Ønsker deg en fin tirsdag! Tenker det blåser på Vestlandet. Det rusker godt i trærne til og med her.

Klem

Made by KKann sa...

Super-duper lekker restegarn-lue - fine farger.

Du er bare så utrolig flink og kreativ..og rask - du strikker jo nye luer og andre lekre plagg hver dag!!!

Ha en super-duper dag - tross regn og ruskevær.

Strikkepause sa...

Jeg likte veldig godt fargekombinasjon på den lua. Fin!

Stine sa...

Slike restegarnsprosjekt er kjekke, ikke bare blir det et nytt fint plagg det blir også plass i garnlageret til nytt garn og inspirasjon ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...