mandag 26. desember 2011

Innekos på det forblåste vestlandet ☈

Nye, varme og deilige Tova-tøfler som jeg fikk til jul av mine kjære 
...myke og håndlagede i 100% merinoull... ..hjerter med perledekor gjør den til en ekte "kjærlighetstøffel"...
...ja, det forteller reklamen altså! :P
 
Jeg holder meg innendørs mens "Dagmar" og andre f#%¤skap herjer utenfor vinduene... Denne vinteren har vært "rusjen" med det ene lavtrykket etterfulgt av det andre. Stormene feier over oss, en etter en... men den verste hittil var "Dagmar" som herjet fra seg her i går. Du kan se bilder fra herjingene i Sogn og Fjordane på NRK eller på lokalavisen Firdaposten sine nettsider.

Hvem som herjer ute i dag vet jeg ikke, men det blåser hardt og jeg har allerede vært ute og sikret flere ting. Håper ikke at strømmen går i kveld også. Det har blinket flere ganger, men jeg krysser fingrene for at vi står han over denne gangen. Vi var uten strøm i 12-14 timer i natt/dag, så det er ikke sååå trivelig. Gjett om den varme dusjen og en rykende fersk kaffe godt utpå dagen føltes himmelsk, thi-hi!

I går raste det takstein fra huset og flere er fortsatt løse.. Farlig å bevege seg rundt huset sånn som det blåser ute nå... En skiboks som lå utenfor fikk seg en flytur på mange meter rett ut i vegen her, helt utrolig. Heldigvis ser den rimelig ok ut. Det er fortsatt mange som ikke har fått strømmen eller telefon/internett tilbake, mange trær ligger strødd, båter er skadet og brygger har slitt seg, kunstgresset fikk skikkelig "krøll" på seg og må legges på nytt igjen... Det er en god del løse takstein og skader på hus og bygninger overalt. Store skader i løpet av noen timer med "Dagmar"!
 " Indisk mix"

Siden vi nå tilbringer mye tid innendørs blir det kanskje vel mye søtsaker og småkaker.. Jeg er veldig glad i sterk mat, gjerne Indisk/Sri Lankisk mat. Min datter liker det samme og vi to knasker og nyter indisk hot mix snacks som min eks hadde med seg fra Oslo (les: far til mine to eldste barn altså), he-he. Han var her i Florø og feiret jul sammen med oss, så dermed ble det påfyll med tre ulike typer miks for oss. Det er veldig godt sammen med ceylon te forresten ;) Herlig avbrekk fra søt julesnacks, thi-hi :D
PS - om du ikke liker den sterkeste varianten "hot", så er det i "medium" også! ;)
Anbefales!!
 Da logger vi av PC'n her og sier tvi tvi for at denne stormen gir seg...
...selv om værmeldingen lover oss mer...

Sogn og Fjordane: Vestlig stiv eller sterk kuling 20 på kysten og i fjellet, periodevis liten storm 22 i nord, sent tirsdag ettermiddag minkende til frisk bris 10. Regnbyger og haglbyger, tirsdag sluddbyger og snøbyger i indre og høyere strøk. Utrygt for torden. Sent tirsdag kveld sørlig bris. Forbigående lettere vær.

Fortsatt god jul til deg  & dine! :P

1 kommentar:

Stinemorღ sa...

Ja, dere har virkelig hatt skikkelig ruskevær!
Har tenkt på deg når jeg har sett nyhetene - har fulgt med litt på nett også.
Mamma har sjekka opp med de som bor utpå øya på sunnmøre der huset etter mormor står. Heldigvis ingen store skader der, kun noen trær som har falt - men de har ikke truffet noe, snakk om flaks :)

Pass på dere selv, så hold deg inne :) og nyt de tøflene - de ser helt herlige ut ♥
klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...