søndag 11. desember 2011

3. søndag i advent

Dagene flyr avgårde. I dag er det nok en søndag etter ei kort helg og mange koselige planer. Dessverre ble det regnvær igjen, så jeg droppet aktiviteter utendørs med ungene. Vi har nemlig vært med jobben min på familie-julemiddag på Quality hotel her i Florø. Vi ble så mange at middagen ble flyttet fra restauranten til Haavebua. Nydelig middag og desserter, service og jammen kom julenissen med gaver til alle barna. Ekstra deilig med god julemiddag samt å få den servert ute i godt selskap sammen med familien ;)
3 adventslys brenner... Kalyani & jeg koser oss med pepperkakehus-laging...

Ungene har snakket om at vi må begynne å lage pepperkakehus som en ny juletradisjon hos oss. Jeg har aldri laget det, men vi fikk tips om at det enkle ofte er det beste, thi-hi. Jeg kjøpte inn 2 pk pepperkakehus-byggmasse og alt som hører til på Rema1000. Det var helt ok det.

Dessverre måtte eldste sønn på ekstra trening etter julemiddagen (!). Vesla tok seg en lur og Kevin ble plutselig veeeldig sliten etter at byggene var satt sammen. Han tok seg like så godt ei skål med nonstop og plasserte seg i go'stolen i stua, haha. Jaja, så var det eldste jenta mi og jeg da som fikk "prøvesmake" og pynte litt :D Pepperkakehusene ble så fine så, men nå får vi se hvor lenge de får stå i fred :P

I går begynte jeg på julegavehandelen. Jeg fikk ordnet med noen av de gavene som jeg skulle ta meg av til egne barn på vegne av andre. Dessuten fikk jeg på plass to gaver fra min egen listen. Heldigvis har jeg heklet noen gaver også, men nå er lista klar.. Det er bare til å planlegge litt, så skal jeg ta et par raid. Det er nå kjekt også.

Julekortbilder tok vi før i dag, så nå må julekortene mekkes sammen og bestilles inn. Godt med alt som er gjort. Litt sent ute kanskje, men det blir jul i år også :)

Da ønsker jeg deg ei ny, super uke! :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...