lørdag 31. desember 2011

Perlestrikket lue og hals

Carmen Amelia med lue og Kalyani Isabel med hals
- perlestrikket DROPS sett i garnet Polaris!

Jeg fant oppskriften til det perlestrikkede Drops-settet med lue og hals i garnet Polaris her. Det er en gratis oppskrift fra Drops Design :)

Først strikket jeg hals og lue i fargen "muldvarp". Halsen strikkes på rundpinner 15mm og luen på rundpinner 12mm, så det sier seg selv at arbeidet går fort unna. Herlig garn er det å strikke med også.
Jeg må innrømme at jeg liker veldig godt de gode, store halsene, men luen passer ikke meg. Den falt heller ikke i smak hos tolvåringen min. Den er strikket i største størrelsen, men fasongen er ikke helt meg. Den ser imidlertid kjempeflott ut på bildet i selve oppskriften, thi-hi!
Jeg strikket også en hals i fargen "lys støvgrå", min absolutte favoritt. Jeg har garn nok til ei lue, men den dropper jeg. Halsen er stor og varm, så den tar jeg selv! ;)
Kalyani

Det har blitt noen halser i diverse varianter, men de fleste er blitt gitt bort i julegaver i år. Heretter blir det vel litt strikk eller hekling til egne småtroll for vinter og vår.. men det er mye flott der ute og mange prosjekt har jeg på "to-do-listen", hehe.. deriblant noen røde nisseluer og sånt. Kanskje det er nå jeg bør lage dem så de faktisk blir klar til julen 2012, haha! :)

Ønsker dere alle ei riktig fin nyttåraften!
Takk for det gamle og godt nytt år! :)

3 kommentarer:

Randis side sa...

Titter bare innom for å ønske deg et godt nytt år! :) Takk for det gamle! Hyggelig med så mange bloggvenninner ♥

Smått og Stort sa...

Knallfine halser du har strikket! Denne kunne jeg tenkt meg♥ Pinne 15... ja det er overkommelig arbeid da :)
hilsen Sissel

❤ Kaia sa...

Herlige halser...
Godt Nytt år forresten.
Må året bli fylt med glede, lykke og masse kreativitet..
Gleder meg til å følge deg videre...
Klem fra Kaia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...