mandag 22. desember 2014

Gult er kuult! ✪

Et sprekt sett til vesla :)


Det er gøy med farger. Barn som trives ute trenger gøye farger.
Til tross for at husets prinsesse sverger til rosa og lilla.
Jeg trålet by'n for gule støvler i lang tid uten hell.
Til slutt bestilte jeg et par Kavat støvler hos Brandos.no.
Da de spreke solgule støvlene dukket opp i posten kjente jeg at det måtte lue til.
Ei matchende solgul lue, hihi.
Neste stopp garnbutikken i by'n ^_^
Lua ble strikket tidligere i desember, men i dag ble settet pakket inn.
Holdt på å glemme å knipse det først.
Vesla sniker ikke i bloggen, så dette kan legges ut ^_^


Garn: 2 nøster, strikk med dobbel tråd Dalegarn Falk, farge #9806
Pinner: 5 og 5,5mm
Oppskrift: Egen
Str: Ca 4-6 år

Jeg la opp 78m på pinner 5mm og strikket 12 omg *1 r, 1 vr*.
Deretter gikk jeg over til pinner 5,5mm og strikket rettstrikk til ønsket lengde.

Felling:
2m rett sammen runden ut.
2m rett sammen runden ut.
Klipp av en lang tråd og dra gjennom de resterende maskene.
Voila - ferdig!

Vurderte dusk, men hadde ikke mer tråd :)

Gul lue i Dalegarn Falk

Så håper jeg at støvler og lue passer til vesla.

Nyt dagen videre! ;)

4 kommentarer:

Anita sa...

Så utrolig stilig sett!!!!
:) :) :)
Ja, vesla di kommer til å lyse opp i Florø by! Tøft!

Mye fint du har laget, blir mye kjekke strikkegaver under juletrærene ser jeg!

Ønsker en fin og fredfull jul for deg og dine <3
Nyt juletiden!
Stor Anitajuleklem ;)

Made by KKann sa...

Så herlig - fint med gult til den lille solstrålen din.

Ha en finfin lillejulaften - og god jul!

KlemAK

Siddis back home sa...

Kjempekult ! Ha en fantastisk jul hos dere!

Lisbeth sa...

Dette var knall :) God jul til deg og dine :) Klem fra sør

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...