mandag 25. april 2011

Påskeferie til fjells

Vi har hatt en fantastisk herlig påskeferie i år. For første gang på flere år reiser vi faktisk bort i påsken og for første gang er vi alle seks sammen på tur i flere dager. Et solrikt og varmt påskevær var en super bonus også. Her kommer et bilderas, så herved er du advart, hi-hi :)

Vi lånte oss hytte på Jølsterlia Hyttetun og de kan trygt anbefales. Store og flotte hytter oppe i lia med super komfort og utsikt. Jølster er ei perle i seg selv for de som er interessert i fjellturer enten til fots eller på ski av ymse slag, fiske, rafting og golf for å nevne noe.

Første dag var både grå og våt, så det ble skikkelig avslapping, utsoving og litt utforskning for meg og de tre yngste i nærområdet til hytta - se bildene over og under her. Egentlig en ypperlig start på ferien.
Jeg og to av mine sjarmtroll ♥
Den andre morgenen våknet jeg klokka 7 til strålendes solskinn fra blå himmel.. Fantastisk start på dagen.. jeg satt meg ute på verandaen med kaffe og bok bare for meg selv. Nyyyyte! :)

Det var heller ikke nett på hytta og mobilen min hadde allerede tatt kvelden siden jeg hadde glemt laderen min, så jeg var deilig fri fra all "kontakt" med omverdenen resten av ferien. Kan anbefales, thi-hi..
Livet på hytta, thi-hi :P
På toppen av Bjørkelia ;)

Vi hadde tre fantastisk flotte dager på ski i Bjørkelia - Jølster Skisenter. Det var første gang for Kevin og Kalyani på alpint... og sikkert 20 år siden sist jeg stod på slalomski!! Det er som de sier med ski som med sykkel.. har du først lært det, så sitter det :D Gikk så det suste og det var kjempemoro. Ønsker meg fullt utstyr til jul, for dette gav virkelig mersmak, knegg :)
Alle likte seg i bakkene, mye moro :)
Vi var med kjentfolk alle tre dagene på skisenteret - nemlig slekta mi som vi traff på der, Ruth-Sølvi og sønnen Runar. Hjelpsomme humørspredere, kjekt for små og store :)
Like før vi skal hjem - vi slapper av i ei av grillstovene etter inntak av mat og snacks etter dagens kjøring. Alle var slitne, svært fornøyde og mange opplevelser rikere etter denne ferien! ;)
Bilder fra Jølstravatnet som jeg tok gjennom bilvinduet. Det er utrolig vakkert der!

Håper dere har hatt en super og avslappende ferie, det være seg hjemme eller på tur. Jeg har litt bloggbesøk å gjøre denne uken. Gleder meg til å se hva dere har vært opptatt med de siste dagene.

Ha ei super ny uke, snart er det helg igjen! :)

3 kommentarer:

renate sa...

Mange koselige familiebilder og vakkert landskap:) Ser du har hatt en strålende påske uten nettilgang:)

Klem:)

Rita sa...

Ser ut som dere koste dere masse i påsken, flotte bilder av en herlig familie!!

Da er du/dere med på neste velferdstur da????? Skikjøring er moro :):)

Snakkes, klem

Camilla, Stein Ove og Sander sa...

Utrolig flott plass!!! Litt innhabil i saken sia eg e halveis jølstring!! Kver einaste sommer siden eg var liten har eg vært i Årdalen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...