onsdag 27. april 2011

Perlestrikket pannebånd til jentene mine

Jeg hadde med litt garn på påsketur og dette perlestrikkede pannebåndet ble til ene kvelden over et glass med noe rødt oppi attåt, he-he. Greitt med slikt enkel strikk som ikke krever telling og stor konsentrasjon ;) Les mer om disse pannebåndene i mitt innlegg her som Stinemor har inspirert hele bloggeverdenen med :)

Garnet er dobbel tråd med Merino Extra fine, farge lys grå og pinner nr 6. Jeg heklet med krok nr 4.

Jeg la opp 11 masker og strikket perlestrikk til ønsket lengde. Deretter heklet jeg en kant fastmasker langs den ene kanten, så en runde med staver og så til slutt en rand med 5 luftmasker mellom hver fastmaske. Det dannet seg nesten en krone, thi-hi :) Dette ble pyntet med 3 flotte hjerteknapper.

Dette pannebåndet til eldste jenta mi strikket jeg i går. Jeg la opp 17 masker og strikket perlestrikk til ønsket lengde. Pyntet med 2 store knapper som man kan se. Knappeutvalget her i by'n er ikke det artigste, så hvis noen kan tipse meg om gøye knapper såååå sier jeg tusen takk for tips! ;)
Det blir flere av disse pannebåndene og jeg har lovet å lage to til ei voksen dame.. og et til niesen min. Det blir 3 stk iallfall det ja.. Det baller på seg, men de passer utmerket nå som vi veksler mellom varme og kjølige dager. Et nytt pannebånd i farge lilla er på pinnene.. :)

Så var det de VIF fotballsokken til min bror som jeg lovte ham for leeenge siden.. Ligger over meg som en dårlig samvittighet, for de har blitt satt litt til side.. Får se om jeg kan få gjort noe med det også. Er så mye som jeg vil få laget for tiden. Har sagt nei til all bestillingsproduksjon av kort & sånt fremover, for jeg vil prioritere ting til familien og ikke minst TID med familien og sommerslige aktiviteter som begynner nå snart. Har nok med kortlaging for eget bruk også forresten, hi-hi. Gleder meg til varmere dager og mye tid utendørs! :D

Ha en fin onsdag! ;)

2 kommentarer:

renate sa...

Artig, bildet av fyret er nemlig tatt i Hirshals!! De andre 2 bildene er tatt i vakre Skudesneshavn på Karmøy.

De pannebåndene er utrolig kjekke, men etterhvert varme. Jeg har derfor laget de siste i BABY Merino Extra Fine som er et tynnere garn.

Fine dagen til deg:)
Klem:)

Elisabeth sa...

Så flink du er, Eli Kristin.
Nå holder jeg på å bake til selskap, men rakk en liten bloggrunde ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...