tirsdag 23. august 2011

Knapstadstøylen (ca 410 m.o.h) med Flora Turlag!

De fleste turgåerne klar for en rast på Knapstadstøylen

Det var deilig med en tur til fjells etter gammelt. Har blitt slakk og lite motivert etter ferien dessverre. I dag kom både go'vær og turlyst tilbake heldigvis, så da fant jeg frem fjellsko og kom meg avgårde. Det var en avslappende tur på alle måter og ikke noe fysisk anstrengende. Det var likevel fantastisk å komme seg ut i skauen og bare gå, nyte og være litt sosial. Tror det var ca 22 deltakere + en hund med i kveld!
Det var mange koselig folk på tur og jeg tror jeg bare knipset noen få bilder - de er alle med i dette innlegget. Sjeldent til å være meg :) Nå har jeg vært der før, så flere bilder fra dette turmålet kan du blant annet se i disse to innleggene - her og her! ;) Det er imidlertid første gang at jeg har gått opp og ned samme veg fra Knapstad gard i Eikefjord til Ytre Knapstadstøylen.
Det var meldt flau vind på toppen,
men det var alldeles blikkstille i nydelig kveldssol
Følger du den vegen nedover vil du komme til broen som krysser over elva - den stien vil ta deg til Eikefjordstøylen, evt følger du stien helt ned kommer du til rasteplassen overfor Eikefjord. Skal du til Eikefjordsstøylen fra Knapstadstøylen er det lettest å gå direkte over lenger oppe enn å følge de markerte løypene fra og rundt broen som nevnt over! ;)
Leif Arild med posen plukket sopp under hele turen. Han fikk en god del :)
Et "blikkfang" i løypa
- hva det er kan du finne ut av selv, thi-hi! :p

Jeg "ser" mye rart når jeg er i fjellet. Kanskje ser du det jeg ser 
- eller noe helt annet? :D

Ha en herlig kveld!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Herlig! Nå stikker jeg på fjellet :)
Ha en fin dag :)

Unknown sa...

Fine bilder Eli Kristin, og heilt sikkert fin tur. Turlysta kjem og går, men det er viktig å ikkje legge seg heilt plank...:-) Men du skulle ha lagt ut nokre fleire bilder av deg sjølv - så fekk eg sjå om eg klarte å stå på beina....:-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...