onsdag 24. august 2011

Stay-on baby booties

Stay-on baby booties til Carmen Amelia

Disse to parene strikket jeg før vi dro på sommerferie. Det var kun monteringen som gjenstod, men så har de blitt liggende.. til mandag kveld. Da tok jeg de for meg og monterte ferdig. Jeg laget ikke noe pyntekant på disse. Helt enkle og greie og i større størrelse enn de tidligere parene jeg har laget til vesla mi. Herlig type sokker som sitter godt på foten! ;)
Oppskriften på disse sokkene finner du i et tidligere innlegg her.

Jeg har imidlertid endret noe denne gang i forhold til oppskrift siden jeg laget de større enn oppskriften sier. Jeg har lagt opp 44 m og brukt 14 m da jeg strikket frem og tilbake over lesten, dvs 15 m på hver side. Det ble strikket 14 omganger med rillestrikk. Du skjønner hva jeg mener når du leser original oppskrift i innlegget ;)

Garn: Sandnesgarn "Lanett"
Pinner: 3
Masker: 44 masker
Str: ca 9-12 mnd
Ha en finfin onsdag! :)

3 kommentarer:

Stinemorღ sa...

Så søte til små barneføtter ♥

Jammen godt du fikk montert dem :)
klem

Margrethe sa...

Hei! Hvor mange cm strikker du før du starter på de 14 midt maskene?:) Og hvor mange cm måler den totalt når du er ferdig med midtmaskene?

Margrethe sa...

Hei! Takk for oppskrift. Hvor mange cm strikket du før du startet på de 14 midtmaskene? Og hvor mange cm var den totalt etter midtmaskene?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...