torsdag 29. november 2012

Stig ut i naturen!

Se hva jeg fikk i postkassa mi - litt vinnerlykke gav praktbok i premie! ;)


Liv Janne sin tur- og fjellblogg feiret 2 år med en herlig giveaway

Hva mer passende enn ei flott og inspirerende turbok som premie. 
Ikke mindre enn 3 eksemplarer av boka delte hun ut. 
Jeg var så heldig å vinne det ene.  
Det så jeg faktisk på bloggen hennes på min bursdag 9. november, thi-hi. 
Herlig overraskelse! :)

Boka kom i postkassa i går. 
Den heter altså "Stig ut i naturen" og er forfattet av Stig Roger Eide. 
Jeg hentet inn posten sent på kvelden og fikk såvidt bladd litt i den. 
Bare den lille smugtitten gav mersmak. 
Det var turomtale av mange flotte turer og helledussen så nydelige bilder fra diverse turmål. 
Fantastisk. 

Jeg ser virkelig frem til å sette meg ned med denne og synke inn i turmodus og planlegging mentalt i kveld, thi-hi! :)

Tusen takk, Liv Janne! 

Et raskt, tilfeldig glimt fra boka i går kveld...


Liv Janne skriver følgende om boka på bloggen sin:


"Boka er ei reise i natur og kultur i Sogn og Fjordane, og du møter menneske som har eit nært og spesielt tilhøve til naturen, og du kan lese deira historie. Som forfattarane sjølv skriv det i føreordet:
"Ferdsel i natur og kultur gjev opplevingar. Som oftast er dei verdt å ta vare på, og her prøver eg å vise noko av det vi verkeleg har grunn til å vere stolte av i fylket. Dette er ikkje ei rangert liste over dei mest aktuelle opplevingsreisene du kan ta i Sogn og Fjordane, heller ei lågmælt skildring av opplevingar som ligg så nært at du står i fare for å oversjå dei. Splinten i auget kan skugge for mykje, og gjere verda så altfor lita"
Med boka håpar han å gje inspirasjon til at folk skal finne sin eigen favorittur, kanskje til og med rett i nabolaget! Og slik er det med bloggen vår også - vi håpar å inspirere til nye og varierte turar, og kanskje oppdage dei turane som ligg rett i nærleiken, men som kanskje ikkje blir så veldig profilert eller omsnakka...."


http://fjell-luft.blogspot.com


Er du glad i å gå på tur, trenger info om turmål eller rett og slett tips og inspirasjon til korte og lengre turer for små og/eller store, så anbefaler jeg bloggen til Liv Janne. Jeg finner alltid mye god informasjon om turer og generelle turtips det være seg på korte eller lange turer i skogen og ikke minst i fjellet som jeg har gjort mest av med mine. Siden jeg har småtroll som trives på tur finner jeg stadig nye tips og ny giv til å ta mine små mer på tur. De er utrolig flinke til å ta sine to små ut på tur, deler opplevelser sammen og ikke minst engasjere barna underveis. Vinn vinn for alle altså :) 

Her hos meg har det imidlertid vært dårlig med turer i det hele tatt den siste tiden. Noe kan vel skyldes både mørke og dårlig vær, avtaler og andre arrangementer som krever sitt.... November og desember er ei travel tid på mange områder og jeg ser at mine turer blir nedprioritet. Nå har ryggen kranglet igjen, det henger nok sammen med mye "stillstand" bokstavelig talt for kroppen dessverre. Meeeen - jeg gleder meg til ny tursesong til fots til våren igjen. Jeg har flere turer fra lista til Liv Janne som jeg ønsker å prøve meg på. Denne boka vil nok både støtte opp om akkurat de planene + kanskje gi meg flere turmål som må utforskes lenger innover i fylket :) 

Til helgen er det foreløpig meldt fint vær, så jeg håper jeg kommer meg ut og opp i fjellet. Tvi tvi! Kjenner at jeg måååå ut og lufte meg. Fjellet lokker alltid og selv med snø er det bare friskt og deilig.


Utsikt fra kontoret - akkurat nå... 

Får lyst å stikke til fjells, men det  er vel bare å smøre seg med tålmodighet et par dager til ;)

Fin torsdag! :)

1 kommentar:

Fjällripan sa...

Grattis till vinsten :) Fiiiina bilder också, jag har också lust att sticka till fjälls, men det är lite för långt att bara åka iväg så där... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...