mandag 30. juli 2012

Enkel vest #3

Enkel vest til vesla mi

Det var på tide å strikke en ny utgave av Pickles.no sin "enkel vest". 
Jeg var på nettsidene deres i juni og bestilte to kit - det ene var en solgul tunika og det andre var denne, en enkel vest i offwhite "Søss". 
Kittet består av de to garnet Abuelita Baby Merino eller Abuelita 3-tråds merino og Pickles Thin Organic Cotton + oppskrift.

Vesla mi er bare 1 1/2 år og akkurat passe for alderen sin. 
Jeg har opplevd at Pickles sine oppskrifter kan være litt små i størrelsen, så jeg strikket denne vesten i str 3-4 år (!). 
Den passer faktisk helt fint, bare se på bildet under, thi-hi :D

Forrige gang strikket jeg en vest i str 2 år til henne og den kunne dessverre ikke brukes lenge før den ble for liten. 
Det er litt kjedelig, for dette er et supert plagg!


Jeg fikk ikke ta bilde av henne i dag, så hun rev i vesten. 
Skulle ikke ha noe oppstaset bilde, NEI!! Derfor er mellomrommet mellom knappene litt vel åpent, hehe :P 
Hun har kost med plagget flere ganger mens jeg hadde det på pinnene. 
Kombinasjonen de to ulike garnene = myk og fantastisk deilig. 
Vesten fikk mange gode koser med henne i dag også :)

Søte hjerteknapper i tre - kjøpt hos Garn & Brukskunst i Florø. Du ser fargespillet pga to ulike garn i dette bildet.

Baksiden av vesten
Sol & sommer - og snuppa vil kun gå med de "nye" myke støvlettene etter nabojenta Oda. Stor stas!
Ut og lese bok i go'været. Ønsker alle ei fin uke!

1 kommentar:

G-Anette sa...

Kjempefin! Herlige bilder :) Kjenner til det med barn og fotoshoot ;) Ikke alltid det blir som man ønsker.

Denne vesten har virkelig blitt en slager i strikke-verden :)

Ha ei fortsatt fin uke
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...