tirsdag 3. juli 2012

Flere kjøkkenkluter av restegarn

Siste tilskudd til kjøkkenklut-samlingen min ;)

Dette er veldig rask og tankeløs tidtrøyte foran tv-skjermen. Nå har jeg knapt nok noen rester av Gjesdal bomull sport igjen, så det holder med kjøkkenkluter for nå. Grei måte å slanke posen med garnrester på samtidig som det blir litt fornyelse blant kjøkkenklutene mine :)

Jeg hadde en plan om å hekle litt gøye, fargerike kjøkkenkluter i både firkantede og runde former med mønster, men det ble liksom aldri startet på. I stedet ble det bare enkle staver og kroken gikk nærmest av seg selv, he-he!

Garn: Gjesdal bomull sport (fra Nille)
Heklekrok: #4 mm
Legg opp 43 luftmasker og hekle staver over 40 masker til ønsket lengde. Voila! :P

....man tager hvad man haver... brun teip til å henge opp klutene med for bildets skyld...
Kjøkkenkluter

#1 rester med hvit og to lilla nyanser
#2 rester med hvit og beige

Nå har jeg bestilt meg et par prosjekter fra Pickles til yngste jenta mi, så det blir nok strikking her fremover... før et annet større prosjekt med heklekrok skal startes til yngste sønn. Hm :P

Skulderen har vært vond fra april måned av, men avhold fra strikking og hekling (og delvis husvask thi-hi) hjalp ikke... ei heller å ta det med ro, unngå vonde bevegelser og lignende. Var hos legen som dessverre konstaterte det jeg trodde - senebetennelse i skulderen... Jeg begynte på en pillekur for det, men det tålte jeg ikke... og nå er det på'n igjen. Kjedelig, for jeg har så mange lyster i hodet mitt og ser for meg alt mulig som kan lages med pinner og krok både til sommer'n, høsten og vinteren for små og store... og ja kanskje noe til huset også!!! Skulle bare hatt så mye mer tid tid til alt, he-he!

Nyt tirsdagskvelden! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å bruke opp restegarn er supert tidsfordriv på sommarstid :)

Synd at skuldra di slår seg vrang, håper den "tar til vett" og kjem seg snart ;)

Ha ei fin-fin veke :D

Monica sa...

Hei på deg.
Så koselige kluter!!
Jeg elsker slike små prosjekter som kan gjøres unna i en fei ;))
Ønsker deg en riktig fin kveld, og en fortsatt glad sommer med sol og varme.
Smil og klem fra Monica

Stinemorღ sa...

Kule kluter!
Super måte å bli kvitt litt garn :) - lekkert blir det også!

Så kjedelig med skulderen din - håper den blir bra igjen fort!
Gleder meg til å se dine neste prosjekt :)

Stinemorklem

M sa...

Hei kjære du....beklager så mye, jeg har nok laget til en liten misforståelse på Bloggedamer40+......du har lagt igjen en melding under "bli med i gjengen"....men det har gått meg hus forbi... jeg har tenkt at innmeldingene skulle skje gjennom mail, fordi det er lettere å følge med på...
Jeg legger deg til snarest, gir deg en lyd når jeg har gjort det!
Ha en fin dag,
Klem, M

Livets små øyeblikk sa...

Så kjedelig med den senebetennelsen da. Og er det ikke rart; kan man ikke gjøre noe har man enda mer lyst;D Holder på med kjøkkenkluter selv for tiden, både heklede og strikkede. Er så fort gjort at til og med jeg har tålmodighet til det;)

God bedring til deg kjære du,
og en varm klem:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...