søndag 31. mars 2013

Alene på Brandsøyåsen (293 m.o.h)

Utsikt mot Florø og øyene sett fra Varden på Brandsøyåsen

På langfredag gikk jeg i Brandsøyåsen med vesla i bæremeis
På turen ned igjen fant jeg ut at turkoppen min hadde slitt seg fra skinnreima. 
Noen som kom etter meg fortalte at de hadde sett den - nesten helt oppe på toppen. 
Etter en lang tur rundt om i Brandsøyåsen orket jeg ikke gå helt opp igjen med bæremeis på ryggen..
 Jeg satset på at noen snille turfolk ville sette den til side - eller ta den med til toppen eller nede ved bommen.

Jeg fant ut at neste dag på påskeaften skulle koppen hentes. Jeg tok turen alene denne gang.
 Ganske riktig - allerede ved starten på turen min hang turkoppen på bommen. Nice! ;)


Vel - det ene målet for turen var allerede oppnådd før den var begynt.
Jeg tok med koppen og gikk til topps i fine påskeværet :)

Jeg tok bare bilder på toppen denne gang - her er de.
~ Florø sett fra plattingen på Brandsøyåsen ~


Mye styr for en turkopp, fnis... Men jeg er bare så kjempeglad for at jeg gikk til anskaffelse av slike. 
Jeg kjøpte en stor til meg selv og gav så en kopp med gravert navn til hver av barna 
+ samboer'n sammen med julegavene deres til julen 2012.

Litt snikinnføring av turutstyr til alle sammen, knis ^_^ 
Disse bestilte jeg hos en kompis Bjørn som driver nettstedet Storøien.no her i Florø.
Løp & kjøp! :)

De to yngste har juniorkoppen - utformet for små barnehender. 
Koppene er ypperlig til både drikke og suppe, man brenner seg ikke og de er lette å holde rene. 
Dagens reklame - og det er ikke sponset altså. Min personlige mening :D

På veg mot varden - skimter "norskehesten" Alden midt i bildet
Toppen av Brandsøyåsen ved masta sett fra Varden
Florø

 
Det ryker ut i der - trolig en kontrollert bråtebrenning

Greit med litt linse på tur - zooome inn litt på hva som skjer :D

Her har det dessverre vært væromslag. I dag er det grått og har snødd litt. Trodde våren var komt, hehe. 
Sola kommer straks tilbake, så ser frem til mange fine turdager videre.

Nyt kvelden! ;)

3 kommentarer:

Ruths datter sa...

Nydelige bilder du har tatt. der har jeg også vært. Min søster er gift i Florø og bor på Barandsøya. Flott gjensyn
Klemz

Liv Janne sa...

Aldri så gale at det ikkje er godt for noke.... då hadde du i alle fall ein god unnskyldning for å ta ein ny tur :). Godt du fant koppen din - slike ting er kjedeleg å misse, men det har ofte eit eige lag til å dukke opp igjen også! Puuuhhh, 15 kilo i bæremeis på ryggen merkast godt, ja! På eldste vår har vi no "parkert" meisa, og så mykje meir enn 15 kilo bør dei ikkje bli før det blir for tungt... Ei fantastisk påske er over, og no er det kvardag, jobb og barnehage. Greitt det også, men håper å kunne nytte ein og anna fin ettermiddag framover. No vil vi har vår!!! Ha ein fin veke!

Lene Gjelsvik sa...

Flotte bilde! Øyriket i Florø er kanonfint, og det klør i padlefoten når eg ser bilda dine. jammen kjekt å ha eit byfjell med så fin utsikt i nærleiken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...