tirsdag 19. mars 2013

Maskros

Ikea PS Maskros

Wow - her kommer det to interiørinnlegg på rappet. Sjeldent til meg å være, thihi!

Vi har sett på taklamper til kjøkkenet og stuen både vel og lenge. Vi har det ekstra høyt under taket, bokstavelig talt, i de to rommene. Det er ca 4,5 m fra gulv til takbjelke. Det krever sin lampe.. ^_^

Jeg har sett noen fine lamper på nettet i både inn- og utland i rette størrelsen og i ulike varianter, men det tar jeg ikke sjansen på. De koster mye og det er ikke sikkert at de vil passe her likevel.

Ikea sin PS maskros i største størrelsen tok vi sjansen på, iallfall enn så lenge. Rommet ble som forvandlet da vi eeeendelig fikk lys i taket. Denne har diameter 80 cm og gir et herlige "liv" til rommet. Lampen er utrolig billig!

Jeg har faktisk den minste varianten av Maskros på hobbyrommet, så vi visste hva vi fikk da en arbeidskollega av min samboer kjøpte denne for oss på en Bergenstur. Very nice ★

Vi forhaster oss overhodet ikke med innkjøp av lamper eller møbler her i "nye" huset. Det er to år siden vi flyttet inn og vi mangler fortsatt møbler - men de blir ikke kjøpt inn før vi kjenner at DET er det rette møbelet eller lampen. Det er bedre å ta det med ro og få det som vi ønsker litt etter litt ;)
Dette bildet er tatt undenfra og opp. Lampen gir definitivt dekorative mønster både på vegg og tak hos oss. Vi har vinduer nesten like opp til taket, så det gir ekstra effekt.
 
Så fortsetter jakten på den rette taklampen og gulvlampen til stuen...
...men vi har god tid... vel, jeg trenger en "arbeidslampe" der..
... har en.. eeh.. kanskje tre forskjellige jeg grubler på, men inntil det er bestemt...
..jeg venter - venter på noe godt!
 
Fortsatt fin tirsdag videre!

4 kommentarer:

Lisbeth sa...

Det er en flott lampe :) Gir virkelig liv til rommet.

Myrte ♥ sa...

For en fantastisk fin lampe!
Vi er også på leit etter taklamper til stua og spisestua. Kjempevanskelig når man har 5 meters takhøyde. Så her skal jeg absolutt følge med og snappe opp tips ;)

Wenche sa...

Flott lampe!!! Så lurt å vente til du finn akkurat dei møblane du vil ha, det hindrar nok ein del "bomkjøp" :) Så mange fine foto sidan sist eg var innom. Eg er imponert over at du stadig er på tur. Det er imponerande i ein travel kvardag:)

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Jeg elsker Maskros lamper:) Viste ikke at det hette det:))

Du skulle jo funnet det et skikkelig drivved objekt å laget en lampe selv så kreativ som du er :)) Jeg har laget en bordlampe, men ikke kommet helt i mål med skjermen. Utrolig mye stilig en kan lage:))

Fineste påsken til deg når den kommer sigende:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...