mandag 18. mars 2013

Skaperglede ♥: Sokkalong mars 2013

Regnbuesokker i 4 farger

På facebook er jeg medlem i ei kreativ side som heter Skaperglede ♥. Det er blant annet en utfordring der som heter Sokkalongen med ny oppskrift på sokker for hver måned. For mars måned er det regnbuesokker som er temaet.

Oppskrift: Regnbuesokker av Borghild Kolås
Garn: Sandnes Smart i mørk lilla, lilla og støvrosa og Dale Falk #2425
Pinner: 4mm
 
Vær obs på strikkefastheten på mønsteret ^_^

Hælfelling: I oppskriften forklares "Sognefelling" som var ukjent for meg. Det gjorde at jeg selvfølgelig måtte prøve meg på den varianten. Veldig lett måte å felle på, så der lærte jeg noe nytt. Ellers kan man felle til hæl på egen måte! ;)

Regnbuesokkene skal opprinnelig strikkes i 7 farger tror jeg. Jeg tok det jeg hadde liggende - 4 ulike farger i samme fargetoner. Sokkene skulle egentlig bli til meg selv, men eldste datter ble den som passet dem best :)
Artig mønster - strekkes ut som vanlig eller kan trykkes sammen og det ser ut til at det bare er "ringer"

Det er artig å være med på Sokkalongen. Man får nye mønster hver måned å prøve seg på - og hele året på å gjøre det ferdig. Alle trenger tjukkelabber uansett, så nå blir det iallfall variasjon å spore her i huset, he-he! :D

Ha ei flott uke! ^_^

6 kommentarer:

Myrte ♥ sa...

Herlige sokker i nydelige farger!
Dattera syns kanskje det var fint at de ikke passet til mor? ;)

Ha en strålende dag :)

LillaPanter sa...

Disse er de fineste jeg har sett så langt :) ullsokker blir det aldri nok av. Er alltid noen som trenger det ;) ha en fin dag!

Linda sa...

Fine sokkar! Her går det heller i vottestrikking, eg er med på projo sin vottealong. Greit å ha begge deler.

G-Anette sa...

Åh, de var bare rålekre! Sukkertøy for øyet ;)
Fin uke til deg
Klem

Anne sa...

Stilige sokker i fine farger!

Hildny westrebø sa...

Flotte sokker du har strikket.Skal ta turen innom "skaperglede". Denne siden er ny for meg. Besøk meg gerne på min hjemmeside:hildny.123hjemmeside.no eller på "hildnys lille verksted på FB. Ha en fin ettermiddag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...