lørdag 30. mars 2013

Grå Skappel til snuppa! :)

Lys grå Skappel til 13-åringen min

Et lite hallo etter påskeferie fra blogg og PC. 
Har kost oss både til fjells, i hytte og her hjemme med like strålende påskevær overalt. Herlig! :) 
Fikk lagt inn en del bilder etter uken, så begynner med det kjappeste... Strikkeri!

Instagram glimt fra begynnelsen av prosjektet... ;)

Dette egostrikket skulle bli til meg, men jeg skjønte tidlig at det kom det ikke til å bli. 
Den reduksjonen jeg hadde gjort i maskeantallet tilsvarte heller jenta mi på 13 år i stedet for til meg ^_^ 
Litt vel optimistisk, thihi! 
Jeg liker både denne farge- og garnkombinasjonen så mye at jeg skal lage meg en tilsvarende Skappel senere - i original size kanskje..? :)


Garn: PT/Rauma Alpaca Silk (fra Mauds garn as) og Alpaca (fra IceYarns)
Pinner: 7 mm
 Oppskrift: basert på Skappel-genser på Maria Skappel sin nettside.
 Garnforbruk: Nesten 4 nøster Alpaca Silk og 5 nøster Alpaca.

Jeg la opp 68 masker på for- og bakstykket i stedet for 80 m som i oppskriften.
Jeg la opp 36 m i stedet for 40 m på ermene.

Oppskriften ble fulgt ellers.
Det vil si - jeg heklet en kant rundt halsen på denne ;)

Rillestrikk - kjapt prosjekt det

 Jeg syns genseren kunne vært større, men slik ville snuppa ha den
- strålendes fornøyd med ny Skappel i mykt og deilig garn ^_^

Jenta mi fikk seg en råååsa Skappel i desember. 
Den er tykkere og stivere i garnet. Denne grå varianten er mye lettere.

Genseren ble ferdig 28. mars og jeg tok noen bilder i solnedgangen...
Rare greier, bildene er helt gule. Samme genser - men i solnedgangmodus, fnis:


Nyt påsken videre! ;)

3 kommentarer:

jeamomentsinlife sa...

Kjempefin genser!Deilig! :) Godt dere har koset dere i påsken :)

Fjällripan sa...

Så himla snygg! Du är så duktig :)

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Jeg elsker grått! og den ble kjempe fin!!!

Fineste påsken videre til deg:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...