søndag 3. mars 2013

Sirkelsokker #2 og #3

Sirkelsokker... igjen! :)

Mens jeg var hjemme med syke barn ble det strikket litt innimellom slagene. To par sirkelsokker ble det av kun restegarn. Liker denne oppskriften og eldste datter ønsker seg slike også. De må være i svart og rosa. Det er jeg tom for, så da må det kjøpes inn garn til sokker til henne.


Sirkelsokker til Carmen Amelia, 2 1/2 år

10 runder med 2 r og 2 vr før jeg fulgte mønsteret videre. Det ble lagt opp 40 masker på pinner 4 mm. Garnet var rester av Drops Merino Extra Fine.


Retro-look over sirkelsokkene til Kevin, 6 år

10 runder med 3 r og 1 vr før jeg fulgte mønsteret videre. Jeg la opp 48 masker på pinner 4 mm. Garnet var rester av Drops Merino Extra Fine.

Info og oppskrift finner du i dette innlegget! ;)
Anbefaler bloggbesøk for mer info og inspirasjon hos Jorunn på Heim og Hjertero! ;)
 
Da får jeg kaste meg over resten av bursdagsforberedelsene her.
Jeg venter inntog av 15 utkledde gjester (minus 3) om noen timer. Kevin er spent :)
 
Nyt søndagen!!! ^_^

8 kommentarer:

Karen sa...

SÅ utrolig tøff de var... Slike har jeg ikke sett før!

Kos dere med søndag, bursdag og besøk...
*klemmer*

Lisbet sa...

Sokkene dine er bare helt herlige.
Imponert over deg som har 4 barn og klarer å lage så mye flott på kort tid!
Ha en ny fin kreativ uke :-)

Lisbet sa...

Håper bursdagsfesten gikk bra!

G-Anette sa...

Supersøte!! Og så morsomt å kunne variere med masse herlige farger :) Og så restegarn da, me like!
Jeg er ikke glad i å strikke sokker, men disse fikk jeg lyst å prøve meg på! Takk for inspirasjon ♥

Klem

jeamomentsinlife sa...

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min! :)

Så stilige sokker!Slike vil jeg og lage en gang :) Du har så masse herlig inspirasjon <3

Ha en fin dag :)

Randi sa...

Flotte og fargerike sokker!
Perfekt for å få unna litt restegarn:)

Ha en fin dag!

Misemor sa...

Så flotte sokker! =)
Ta deg en tur innom meg, du har en liten overraskelse som venter. =)

Anne sa...

Utrolig stilige sokker! fine fargekombinasjoner også:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...