mandag 9. januar 2012

Spasertur til Sørstrand

Vesla storkoser seg på svabergene


Det var et fantastisk vær i går, så jeg fikk meg en tur på Brandsøyåsen alene. 
Årets første tur dit. Det gjorde godt, men så må jo de små luftes litt også, thi-hi. 
4-åringen var syk med omgangssyke, så dermed ble det en spasertur for vesla og meg ned til Sørstrand Folkepark. 
Det er første gang vi kjørte til parkeringsplassen og bare gikk på tur rundt der til fots. 
Vesla syns det var kjempestas og ALT måtte sjekkes ut. 
Tror nesten hun syns det var kjekkest på svabergene med bølgeskvulp :) 
Der liker jeg meg best også forresten!


Litt knall og fall hører med når man er på utforskelsesferd :)


Dette skal vi gjøre mer av,  mye mer av. Ut på spasertur, god tid og bare utforske.
"Den skal tidlig krøkes som god krok skal bli"... En liten turvenn, thi-hi! :D

Jeg har alltid med meg kameraet på tur og på gårdsdagens tur tok jeg ikke noe bilder av selve Sørstrand egentlig. 
I stedet var det Vesla som var i fokus... og noen småting som jeg "så" her og der. 
Jeg oppdaget nemlig en ubåt på Sørstrand, haha! 


Se på dette bildet - utrolige motiv man finner i små pytter på svabergene. 
Det ser ut som en ubåt i stor sjø - det syns iallfall jeg, thi-hi! :D 
Kjekt med frost og is!

Et par glimt fra "leirplassen" som ligger i begynnelsen på turområdet! :D


I dag er det innedag, faktisk rette type været til det også. 
Jr har vært syk siden lørdag, men er på bedringens veg. 
Vesla ble syk igår kveld, så jeg har hatt "nattskift" med syke barn. Var oppe med vesla i natt og det merkes. 
Det har gått med en god del kaffe på formiddagen for å holde meg våken, harde bud. 
Heldigvis er hun i ok form i dag, så håper feber'n forsvinner... og at hun slipper oppkast-delen av denne omgangssyken, usj.. 
Eldstemann måtte snu på skoleveien i dag tidlig og kom hjem, så nå ligger det to syke barn på sofaen og ei i senga si og sover. 

Jeg nyter et øyeblikk på nettet for meg selv! :) 

*krysser fingre for at ikke flere blir smittet her i huset, noe svineri denne syka*

Ha ei fin uke! ;)

1 kommentar:

Fjällripan sa...

Underbara bilder! den första är helt fantastisk och så söt hon är :))

Ha det så bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...