lørdag 7. januar 2012

Tilbakeblikk på orkanen Dagmar's vandalisme..

Stien ved Litlevatnet i Florø - anno 6. januar 2012


I går var jeg hjemme med Carmen Amelia og koste meg. 
Liker den nye ordningen med at jeg er hjemme hver fredag for å få barnepasskabalen til å gå sammen. 
Det blir garantert fast turdag fremover! :)

Jeg hørte at stien langs Litlevatnet var åpnet for ferdsel igjen, så vi tok trilleturen innom der. 
Sist gang jeg prøvde var stien stengt, les her.  

Jeg visste at orkanen Dagmar hadde herjet mye, men jeg er helt rystet over hvor gale det fortsatt så ut. 
Stien er ryddet men det ligger trær over alt og det bare langs Litlevatnet. 
Siden jeg alltid har kamera med på tur måtte jeg bare forevige galskapen.

Store, gamle trær lå strødd overalt


Den flotte paviljongen har fått et tre over seg, men skadene er heldigvis moderate. 
Paviljongen ble bygget i 2010, ser flere bilder av den her.

Det ser ut som ei slagmark...


Tok bilder av ei av røttene sammen med vogna for å gi en dimensjon på forholdene...
Dagmar må ha vært rasende da hun feide over by'n... :P


Tilbakeblikk langs stien... ikke helt den samme idyllen å gå der nå.
Blir mer gående å måpe og se på hvor mye som faktisk er ødelagt.


Røtter og avsagde trær i "skjønn" forening...


Noen trær bikket andre vegen... utover Litlevatnet i stedet


Ei ørn svevde over oss ei stund, men den kom ikke langt nok ned til at jeg kunne knipse noen gode nærbilder... 
Artig opplevelse likevel! :)

Må ut på tur i dag også. Får se hvor ferden går.
Det blir med vogn på trilletur, så da begrenser turmålet seg til lavlandet :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...