søndag 29. januar 2012

Kvalvikstøylen (410 m.o.h)

Ovenfor Kvalvikstøylen med fantastisk utsikt! :)

Siden samboer'n var på KM for seniorer i går, så "booket" jeg meg en fjelltur alene i dag.
 God avtale og været kunne rett og slett ikke bli bedre. 
Helt fantastisk strålendes solskinn, skare snø og kanskje -2'C på det kaldeste. 
Fikk nesten påskestemning på fjellturen i dag. Herlig!


Dette var omgivelsen rundt meg på veg oppover mot Hovlandsstøylen (475 m.o.h). 
Jeg legger ikke ut flere bilder fra turen opp dit, for det har jeg gjort før - og man går på traktorveg. 
Kan ikke gå feil, thi-hi! Du kan lese mer her om turen opp dit om du ønsker ;)

Jeg signerte boka der oppe kl 10:56 og pratet med et par som stod der. 
Jeg fant ut at til tross for at det var mye mer snø enn jeg håpte på, så var det skare snø og flott å gå på.
 Jeg hadde på meg bare fjellsko med brodder. 
Det gikk noen spor etter en person med hund ovenfor Hovlandsstøylen 
og siden jeg ble nyskjerrig og ville gå lenger, så gikk jeg samme veg...


Bildet tatt ovenfor Hovlandsstøylen - ser såvidt noen hytter til venstre i snøen :)


Flott terreng og lett å gå... lurte litt på å gå oppover mot Strandanipa,
men jeg fant ut at jeg måtte være fornuftig..
Har ikke godt der før og kjenner ikke stien helt.. En annen gang!


Fotsporene førte meg ovenfor Kvalvikstøylen med nydelig utsikt mot Florø og øyene
- og varden på Strandanipa befinner seg bakom toppen til høyre i bildet om du lurer på det... :P


Jeg gikk ned til Kvalvikstøylen for ei lita pause.. viktig å nyte øyeblikket..


Et lite stykke Norge ♥


 Glimt av det lille selet på Kvalvikstøylen


Ååå så deilig med solskinn til fjells - og du skimter faktisk månen i bildet til høyre!! o_O


Til info til dere som skal gå til Kvalvikstøylen via vegen mot Hovlandsstøylen:

Det står et skilt på Teinene som viser veg mot Kvalvikstøylen.
Nå i snømassene står dette helt på halv åtte utenfor stien, så du må nesten vite hvor det står.
 Du ser det fra vegen :D


God søndagskveld til dere også! ;)

1 kommentar:

Fjällripan sa...

Men duuuu, vilka bilder!! jag blir ju alldeles sjuk av längtan till fjällen. Underbart!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...