fredag 22. februar 2013

DIY: Justin Bieber-pute! ✭

Ei kosepute på 1-2-3! :)

Jeg har ei datter som er ihuga Justin Bieber-fan. Det er svært mye klær, utstyr, ting og stæsj å få kjøpt i den sjarmøren sitt navn. Det kan koste foreldre dyrt om den besettelsen er komt i hus, hehe ;)

Hun er bortreist i vinterferien, men kommer hjem i morgen. Jeg pleier alltid å ha en "shinings" på rommene til de to eldste når de er borte. Utrolig hva som kan pakkes bort under slike storopprydninger, haha :)

Vel - da jeg styrte litt på hennes rom fant jeg ut at jeg kunne lage ei sofapute til henne. Som tenkt, så gjort. Det tok ikke lange tiden, så nå ligger den og venter på tenåringsjenta i huset ✭

Dette blir nok hovedsiden på puta... knis! ^_^
Baksiden med noen kloke ord

Dette trenger du for å lage putetrekk
 
Hvitt putetrekk - dette er kjøpt på Panduro's Hobby, str 45x45 cm
Spesialark for å stryke på trykk - kjøpte en pakke i en bokhandel
(bare husk å speilvende tekst før du skriver ut)
Strykejern
 
Jeg fant bildet av darlingen hennes Justin Bieber på nettet og gav det ramme før jeg skrev det ut. Teksten hadde jeg på PC'n fra før. Begge trykkene ble kjapt redigert og skrevet ut fra et word-dokument. De er i grå/svart fargeskala med unntak av bokstaven O som er lilla.
 
Klipp rundt motivene og stryk de på i ca 3 minutter med høy varme.
Voila - ferdig putetrekk! :)
 
Dette er en veldig enkel måte å pynte pute på med personlig vri. Less is more! ✭


 
Puten ble laget nå i kveld og bildene tatt like etterpå i dårlig innelys. Har ikke tålmodighet til å vente til i morgen, så det får bare stå til. Trykket ser kanskje gulaktig ut i dårlig fotolys, men de er det ikke.
 
Håper puten faller i smak hos snuppa mi! ♡
 
God helg! :)

2 kommentarer:

Marianne sa...

Så flott den puta ble, den hadde helt klart falt i smak hos yngstedatteren her:-)Ønsker deg en fortsatt fin helg! Klem Marianne

Trude sa...

Hei, så kjempefin pute!Dette må jeg prøve,her i huset er det One Direction som er mest populær da..takk for tips om hvordan man lager den!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...