lørdag 23. februar 2013

Tone-lua... evt variant av FWSS-lua! :)

Tonelua aka Alpakkalua

Nå er jeg ingen stor fan av Tone Damli Aaberge som sanger... 
Men hun er ei flott jente med veldig bra peiling på mote. 
Hun har ofte på seg FWSS-lue og den er dermed blitt en stor hit takket være hennes bruk og "promotering". 
Tone kler lua fantastisk godt og lua er så enkel og stilig at jeg måtte lage en slik variant også. 
Google google... og jeg fant ei oppskrift ;)

Lua jeg strikket ble okergul pga at gul er månedens farge i Skaperglede ♥ på facebook.
Den skal bli en gave. Datteren kom hjem fra vinterferie i dag og ble modell for anledningen. 
Lua er strikket i damestørrelse og er for stor for jenta mi på 13 år.

Lua er litt stor og ruller seg vel mye til henne :)

Oppskrift: Dale garn "Alpakka lue"
Garn: Du store Alpakka "Mirasol" , ca 1 1/2 nøste i okergul #2026
Pinner: 3 mm

Fin felling på toppen

Jeg har skrevet det før, men jeg sier det igjen. 
Skulle så gjerne ønske at jeg hadde passet mange flotte luer. 
Skulle også ønsket at jeg hadde langt hår ved luebruk. 
Jeg har funnet noen få modeller som jeg syns jeg kler, 
ellers føler jeg at det ser ut som om jeg har ei badehette på hodet, haha! :) 
Godt at jeg har andre å strikke luer til. Det er artige og kjappe prosjekt ^_^

God lørdag! ;)

1 kommentar:

Marianne sa...

Flott lue og den kleddde iallefall datteren din veldig godt:-) Fin lørdagskveld til deg! Klem Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...