fredag 8. februar 2013

Hals

En ypperlig barnehage-hals til yngste sønn

Jeg må liksom ha noe på hendene hele tiden. I kurven på hobbyrommet har dette marineblå garnet lokket på meg over lengre tid. Uten noe mål og mening måtte noe gjøres. En kjapp, enkel og veldig nyttig hals fra boken Nøstebarn ble prosjektet.

Oppskrift: Nøstebarn "hals"
Garn: Danske Askeladen "Merino-lammeuld" i fargene marineblå og i lyseblå
samt multifarget garn er Drops Delight
Pinner: 4 mm
 
Litt strikking innimellom over to kvelder og du har rikelig tid til å fullføre en slik hals.
 
Faktisk tror jeg at det blir en til i fargene rosa og hvitt til yngste datter. Men det var nå en sokkalong jeg hadde tenkt å kaste meg over også... Hm. Så mange planer, så lite tid, he-he! :P
Hals av 3 stk nøster...
.. marineblå, lyseblå og et multi blåtoner...
Halsen sett bakfra - jeg har strikket lengden både på rygg og bryst mye lenger enn det oppskriften tilsier
Hals til forskolegutten
Han utbrøt under første (og eneste) prøving at halsen kløøøøøøøør.... det er derfor tvilsomt om den blir så mye brukt av ham dessverre. Enten tar jeg den med i barnehagen og håper den blir brukt likevel... ellers havner den i "gavebøtta" til en gyllen anledning. Min sønn er veldig var på klær som klør. Har han funnet ut at noe klør, ja så kommer det ikke på igjen.. uansett... ^_^

Herlig med helg!
Nyt den du også ;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fin hals i nydelige farger :) God helg! :)

Strikkelene sa...

Herlig hals!

God helg - og klem nordfra

Ufostrikk sa...

Flott hals! Her er det på samme viset med 4-åringen, alt kløøøøøør. :( Strikket ei blånisselue i hele desember, men den ble såvidt prøvd på, og lagt vekk.

Jorunns hobbyblogg sa...

Hei, jeg kom tilfeldigvis over bloggen din, og må bare si at her var det mye fint!!
- så nå ble jeg følger både her og på instagram

JORUNN ("fruktkaramell" på insta)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...