søndag 17. februar 2013

Heklede kjøkkenkluter

Julete  kjøkkenkluter :)

Jeg har ei stor svart korg stående i stuen for oppbevaring av pågående prosjekt.. Den vokser av seg selv.. sånn helt uten videre ( o_o ) ... Plutselig var korga full og det renner over av garn... uten noen prosjekt oppi.. Ups...

På gulvet rundt står det plutselig ei mappe for rundpinner, en søt uglemønstret strikkepose med nødvendig utstyr, ei stor Bjørn Borg-veske med min pågående UFO oppi... nemlig det store hekleteppet til min sønn + alle de resterende garnnøstene ... Jammen har det dukket opp to bæreposer med restegarn sortert etter ull og diverse dropsgarn også.. Hm. Hvordan skjedde dette sånn helt plutselig? Så mange planer, så mange ønsker, så lite tid... thihi. ^_^

I den svarte korga fant jeg 4 nøster heklegarn og de ble til 4 kjøkkenkluter. Grei måte å slanke korga på, ikke sant? Dessuten vil jeg ikke ha julerøde kluter og alt det sorte garnet. Nå kjenner jeg at jeg vil ha lysere og kvikkere farger. Det må ha plass må vite. Garnet mitt står opprinnelig på hobbyrommet, men nå tror jeg at det plutselig har delt seg i to... knis! Til og med samboer'n påpekte hvordan jeg tar over stua med dillet mitt, så da må jeg ta meg litt sammen og rydde opp i sakene mine.... Kjøkkenklutene var første steg i så måte, knis! :P


De to kjøkkenklutene til venstre er heklet i Gjesdal bomull sport farge og de to til venstre i Drops Paris. Det er omtrent samme fremgangsmåte på klutene:

Heklekrok 4 mm

Hekle 32 luftmasker
Hekle staver over 30 masker frem og tilbake til ønsket lengde
Ta hensyn til mengde garn du bruker slik at du har nok til å hekle en pyntekant rundt.
 
Pyntekant: *Hekle 1 fastmaske, 1 luftmaske* Gjenta dette i hver maske rundt hele.
Jeg la inn tre stykker i hvert hjørne.
 
Voila - ferdig!

PS - på den røde kluten til høyre er det kun tatt fastmasker som pyntekant.

 Disse klutene går i gavetønna til en senere anledning - kanskje julen 2013? ^_^
Ha en fin søndag! :)

3 kommentarer:

Marianns papirgleder sa...

Her går det unna ser eg, forstår ikkje korleis du får tida til alt det du lagar!! Og so mykje flott, du er heilt rå :o))

Go søndag te deg og dine!

Lise Katrine sa...

Hei :)
Her sitter eg og skal skrive prosjektplan... Inn på nettet for å søke etter forskningsartiklar, og lur som eg er har eg bloggen min som startside..lurt..hmmm...nytt innlegg fra Eli <3 må inn å lese...
Takk for ei fin lita pause, kjekt å sjå alt det nydelege du lagar :)
Gledar meg til å få meir fritid <3
Ha ein fin søndag!
Klemz

Strikkelene sa...

Herlig beskrivelse av et fantastisk "garnkaos" som jeg kjenner meg 110% igjen i :) Blir så glad når jeg oppdager at det er flere enn meg som har det slik ;)

Nydelige kluter

Klem nordfra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...