tirsdag 26. februar 2013

Twitterlue #2

Twitterlue aka Instagramlue for bruker @elishideout

Da har jeg strikket meg ei varm og god ull-lue med mitt instagram brukernavn på. Akkurat sånn som ungdommen liker, fnis ^_^  Jeg elsker disse "baggy huv" til Marion R, så nå måtte jeg bare ha min egen. Og denne er bare min og helt unik ;)


Du kan lese om hvordan jeg strikket den første twitterluen her, men for ordens skyld:

Oppskrift: Marion R's Baggy huv
Inspirasjon: Marion R's @twitterlue

Garn: Nesten 2 nøster Navia lammeull farge svart i dobbel tråd (Færøyisk naturgarn)
+ en dæsj med lys grå restegarn i Drops Merino Extra Fine.

Pinner: 4,5 mm

Jeg tok et ruteark og laget @elishideout som jeg brukte som mønster.
Denne luen strikket jeg til litt over 23 cm før jeg startet fellingen.
 
Dersom du strikker en slik lue må du være snill og linke til Marion R.
Ta uansett turen innom bloggen hennes, for der er det mye fint - inspirasjon garantert! ;)

Fin topp/felling i oppskriften


Her ble jobbantrekket lagt bort og koseklær kom på i stedet. Yngstegutten hadde mer feber igjen idag og hodepine og andre vondter, så dermed ble det hjemmedag med ham. I går fikk han kos og omsorg hjemme hos mine foreldre. Godt med familie i nærheten som kan stille opp ♥

Kevin har det ikke så bra, null energi og litt bekymret for morgendagen.. Han er nemlig syk på 3. dagen og fyller 6 år i morgen!!! ;)


Litt kos på fanget for et knips og rett på sofaen igjen ♥
 
Ønsker alle en fin tirsdag. Ute er det sol! :)

4 kommentarer:

Barwitzki sa...

Storfin du har strikket lua.
Alt godt for sønn din Kevin i dag og i morgen. Bursdag er deilig.
Kos dere hilsen Viola.

SNILLPIKE♥ sa...

Kjedelig nok å være sjuk, også på bursdagen i tillegg, er nok ganske tragisk for ein liten kropp.

Herlig lue du har strikka deg, og snasen modell då......

Håpar bursdagsguten snart er frisk, så bursdagen vert feira etter alle kunstens reglar. Fin onsdag til deg og dine, klem.

Unknown sa...

Stilig :)

Fjällripan sa...

Så snyggt!! Passar dej perfekt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...