søndag 24. februar 2013

Rillestrikket "Caspian" til herre! ^_^

Caspian by Drops Design ~ fin og varm på en gang!

Litt garnslanking fra kurven i stua. Et Caspian herreskjerf i rillestrikk ble strikket denne uken.
Det var et av mine innkjøp før jul. Det skulle bli til en julegave, men tiden strakk aldri til - før nå ;)

PS - mottakeren var opptatt med å se fotballkamp når jeg ville fotografere plagget,
så dermed var det uaktuelt med ham som villig modell, knis... Bruker syren-treet på trappa i stedet :)


Garn: Drops Fabel i svart/hvit, grå og svart
Pinner: 5 mm

Skjerfet blir knallfint syns jeg og det er til samboer'n. 
Det skulle liksom følge med jakka han fikk til jul, men sånn ble det ikke. Bedre sent enn aldri. 
Han lurte på om det kom til å klø ( O_O ), men det vet jeg ikke. 
Tror ikke jeg har strikket i garnet Fabel før. Fint å strikke med iallfall og som nevnt, det blir et stilig skjerf. 
Men - det blir det eneste Caspian jeg strikker. 
Altfor mye telling og skifting av farger som igjen generer en masse løse tråder som igjen må festes. Blæh! Godt med alt som er gjort, haha!


Jeg har ingen problemer med å se hvorfor det er så mange fargeskift - resultatet blir stilig!
Nå skal vi til duk og dekket bord - mor's kjøttkaker venter. Snadder det :)
Nyt søndagen - fantastisk flott vårvær ute!

2 kommentarer:

Stinemorღ sa...

Skikkelig tøft!
Mange tråder ja, men pytt.. resultatet ble supert!

klem :)

Livets små øyeblikk sa...

Knallfint var det! Utrolig stilig med kontrastene og de mange fargene men det var nok litt av en jobb å feste tråder ja;)

Håper du har hatt ei deilig helg,
og at uka som kommer blir fin.
God klem
Hanne:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...