onsdag 20. februar 2013

Sukkersøte kjøkkenkluter ^_^

Kluter i pastellfarger

Jeg klarte ikke vente med å fornye garnmengden med litt pastellfarger... 
Skulle bare ha en knapp til ei skjorte og vips var det 1 stk knapp og 3 stk nøster Paris i sukkersøte farger med ut av butikken. 
Svusj sa det med to småtroll på slep, hihi! :)



Garn: Drops Paris i rosa, pistasj og lyseblå
Heklekrok: 4 mm

Hekle 33 luftmasker

Hekle halvstaver over 30 masker frem og tilbake til ønsket lengde

Ta hensyn til mengde garn du bruker slik at du har nok til å hekle en pyntekant rundt.

Pyntekant 1: *Hekle 1 fastmaske, 1 luftmaske* Gjenta dette i hver maske rundt hele.
Jeg la inn tre stykker i hvert hjørne.
Pyntekant 2: *Hekle 1 fastmaske* Gjenta dette i hver maske rundt hele.
Jeg la inn tre stykker i hvert hjørne.

Utrolig kjapt og enkelt. Voila - ferdig!

Gode kluter. De pip-pip'ene i bakgrunnen er bare fra kjøkkenhåndkleet mitt, fnis... :P

Jeg har heklet flest kjøkkenkluter med Gjesdal bomull sport. 
Må nok innrømme at jeg foretrekker Drops Paris likevel til tross for at garnet kan dele seg litt til tider.
 De er litt tykkere og har dessuten en herlig fargeskala å velge i.

Vårlig innslag ble det :)

Disse tre klutene skal inngå i en gave, så de blir ikke mine. 
Det blir nok garantert heklet flere kjøkkenkluter i duse farger fremover.

Fin dag til deg! ;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ååååå så fine farger <3

G-Anette sa...

Nydelige vår-farger! :) Dette er virkelig superfine gaver, noe alle trenger og bruker :)

Ha en finfin onsdag
Klem

SNILLPIKE♥ sa...

Skjønner godt at garnet forsvant ned i posen, flotte, vårlige farger.

Ei strålande helg til deg og dine. Her startar vi vinterferien i morgon, og set nasen nordover til Sunnfjord. Klem.

Sidsel Merete sa...

Lekre farger og passer godt nå som det nærmer seg vår!
Mottager må vel bare bli glad for en sånn gave- kjempekoselig å gå!
Tusen takk for hyggelig kommentar i min blogg
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...